
Hıgh Scope
Amerikalı eğitimci David. P. Weikert tarafından Piaget’in kurumlarından yararlanılarak hazırlanmış bir eğitim yaklaşımıdır. High/Scope programının temeli, çocukların kendi kendilerine planlayıp yürüttükleri bir yaklaşım şeklidir. Yani çocuk etkin öğrenme ile iç içedir. Bir günlük program planlama_ çalışma- hatırlama üçgeninden oluşur. Bunları temizlik zamanı, toplantı(çember)saati, küçük grup ve açık hava zamanı izler.
High-Scope programında yetişkin çocukları arkadaşı olarak görür. Burada yetişkin ile çocuk eşit konumdadır. Ayrıca çocuklara yetişkin, etkin öğrenme olanakları sağlamaya çalışmakta ve onları zorlamak yerine saygı göstermekte ve desteklemektedir. Bütün bunlar çocukların kendilerine olan saygılarını ve başkalarını saymayı öğrenmelerini olumlu etkiler. Böyle bir yaklaşımla çocukta problem çözme yeteneği gelişir. Bu programda çocukların güçlü yanları devamlı vurgulanmaktadır. Böylelikle çocuklarda yaratıcılık, girişimcilik görüşlerini rahatlıkla ileri sürme yetenekleri gelişecektir. Yetişkin desteği sayesinde çocukların kendilerine güvenleri ve yeni şeyleri denemek için arzu ve istekleri artacaktır. Programda sınıf düzeni ve günlük plan sayesinde çocuklarda sorumluluk ve kontrol duygusu pekiştirilecektir.
· Planlanma Zamanı
Çocuk çalışma zamanında neler yapmak istediğini söyler.(en az bir, en fazla üç tercih yapabilir)
· Çalışma Zamanı
Çocuk tercih ettiği köşelerde çalışır (oynar) çalışmasını tamamlayıp başka bir köşeye geçerken oynadığı köşeyi toplar.
· Hatırlama Zamanı
Çocuklar masada daire şeklinde oturur ve sıra ile neler yaptıklarını anlatır. Böylece diğer arkadaşlarının da neler yaptığını dinlemiş olur.
High-Scope programında yetişkin çocukları arkadaşı olarak görür. Burada yetişkin ile çocuk eşit konumdadır. Ayrıca çocuklara yetişkin, etkin öğrenme olanakları sağlamaya çalışmakta ve onları zorlamak yerine saygı göstermekte ve desteklemektedir. Bütün bunlar çocukların kendilerine olan saygılarını ve başkalarını saymayı öğrenmelerini olumlu etkiler. Böyle bir yaklaşımla çocukta problem çözme yeteneği gelişir. Bu programda çocukların güçlü yanları devamlı vurgulanmaktadır. Böylelikle çocuklarda yaratıcılık, girişimcilik görüşlerini rahatlıkla ileri sürme yetenekleri gelişecektir. Yetişkin desteği sayesinde çocukların kendilerine güvenleri ve yeni şeyleri denemek için arzu ve istekleri artacaktır. Programda sınıf düzeni ve günlük plan sayesinde çocuklarda sorumluluk ve kontrol duygusu pekiştirilecektir.
· Planlanma Zamanı
Çocuk çalışma zamanında neler yapmak istediğini söyler.(en az bir, en fazla üç tercih yapabilir)
· Çalışma Zamanı
Çocuk tercih ettiği köşelerde çalışır (oynar) çalışmasını tamamlayıp başka bir köşeye geçerken oynadığı köşeyi toplar.
· Hatırlama Zamanı
Çocuklar masada daire şeklinde oturur ve sıra ile neler yaptıklarını anlatır. Böylece diğer arkadaşlarının da neler yaptığını dinlemiş olur.
Balkanlar Koleji

Balkanlar Koleji Ailesi; varlık nedenini, “ Biz Eğitim için Varız” temel kabullenmesi ve iddiası ile açıklamaktadır. Ailemizin inanarak paylaşmakta olduğu bu misyon...
Duyurular
Okul.Com.Tr
14:34 05 Şub 2019
6.Mavi Çınar Ödül Töreni
18:21 12 Oca 2019
Anaokulu Tiyatro Günü
17:30 19 Eki 2018
Kartal Belediyesi Yakacık Serası Gezisi
18:33 12 Eki 2018
Havacılar Anaokulu İhtiyaç Listeleri
15:33 06 Eyl 2018
Unutma!
Pazartesi: Oyuncak Günü
Salı: Eşyamı Tanıtıyorum Günü
Çarşamba: Serbest Giysi Günü
Perşembe: Kitap Günü
Cuma: Sağlıklı yiyecekler ve
Etkinlik Günü
Son Eklenenler
Kurumumuzdan Haberler
8 Şubat 2019
Yaşasın Okulumuz Başladı!
4 Şubat 2019
Bubble Show
21 Ocak 2019
İyi Tatiller!
21 Ocak 2019
Veli Katılımı Etkinliği
18 Ocak 2019
6. Mavi Çınar Ödülleri Sahiplerini Buldu!
12 Ocak 2019
6. Mavi Çınar Ödülleri Sahiplerini Buluyor!
9 Ocak 2019
Hoş Geldin Yeni Yıl
31 Aralık 2018
Kukla Tiyatrosu
31 Aralık 2018
Masal Günü Etkinliği
21 Aralık 2018
Bahçe Etkinliği
Haber listemize üye olarak, duyuru ve etkinliklerimiz hakkında anında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Desteklediklerimiz







