Okullarımızda uygulanan ölçme değerlendirme etkinliklerinin genel amacı, her öğrenciyi, kendi bireysel farklılığı göz önünde tutularak en üst düzeye çıkarmaktır. Bu noktadan hareketle, sınıf içi etkinliklerde, ödevlerde ve tüm değerlendirmelerde amaç, öğrencileri sınıflamak ya da sıralamak değil, durum saptayarak gereken önlemleri almak, öğrenme - öğretme süreçlerini yakından izleyerek iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapmaktır.

         Yeni değerlendirme anlayışında; güvenilir, performans temelli, gerçekçi ve uygulanabilir özellikler ön plana çıkmaktadır. Bu amaçla, okullarımızda uygulanan sınıf içi etkinlikler, ödevler ve tüm değerlendirmeler, öğrencilere üst düzeyde düşünme becerisi kazandırmaya ve öğrendikleriyle günlük yaşam arasında bağlantı kurmasına yönelik yapılandırılmaktadır.

         Değerlendirme süreci, bir öğrenme süreci olarak ele alınıp, öğrencinin bireysel farklılığını ve yaratıcılığını ortaya çıkarabileceği nitelikte tasarlanır. Bu amaçla okullarımızda yeni değerlendirme anlayışı benimsenmekte ve uygulanmaktadır.

         Balkanlar Kolejinde; Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği ve Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği hükümlerine göre uygulamalar yapılmaktadır.